Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Organizační formy výuky německého jazyka na základních školách v Rokycanech
Sudová, Kristina ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizačními formami výuky německého jazyka na 2. stupni třech základních škol v Rokycanech. Nejprve je po prostudování odborné literatury popsána výuka německého jazyka jako druhého cizího jazyka a jednotlivé organizační formy výuky (individuální, hromadná, individualizovaná, diferencovaná, týmová výuka a skupinová práce společně s prací ve dvojicích). Dále jsou charakterizovány tyto jednotlivé základní školy, jejich školní vzdělávací programy, učebnice, pracovní sešity. K dispozici jsou protokoly náslechů ze 120 navštívených hodin německého jazyka, které jsou následně vyhodnoceny. Z náslechů je patrné, že se nejčastěji na těchto základních školách využívá práce v plénu a poté frontální výuka - výklad. Na dvou školách se na žádné vyučovací hodině nerealizovala práce ve skupinách. Celkem 209 žáků a 11 učitelů německého jazyk vyplnilo dotazníky týkající se organizačních forem výuky. Vzor je k dispozici v příloze. Z dotazníkového šetření vyplývá, že většinu žáků nejvíce oslovuje práce ve dvojicích. Naopak nejméně vyhledávaná je práce samostatná.
Organizační formy vyučování ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol
DOUDOVÁ, Andrea
Hlavním cílem této diplomové práce je snaha poukázat na využívání různých organizačních forem výuky v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol Diplomová práce je složena ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola představuje obecný výčet organizačních forem, druhá kapitola tento výčet rozšiřuje. Ve třetí kapitole představuji alternativní členění organizačních forem vyučování podle Červenkové a Maňáka. U těchto dvou autorů také upozorňuji na záměnu dvou termínů, a to organizační formy výuky za metody výuky a naopak. Ve čtvrté kapitole zmiňuji aktuální tematiku informačních technologií ve vzdělávání a organizační formy s touto výukou spojené. V závěru teoretické části uvádím předvýzkum problematiky organizačních forem a cituji některé již dříve provedené výzkumy. Na tuto kapitolu plynule navazuje praktická část, která se skládá primárně z kvantitativního výzkumu vedeného prostřednictvím dotazníku. Nejdříve jsou formulována východiska výzkumu a dále jsou představeny výsledky výzkumu a závěrečné vyhodnocení informací o zastoupení organizačních forem ve výuce a preferenci jejich užívání jednotlivými vyučujícími. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu z praktické části práce porovnává využívání organizačních forem ve výuce v běžném režimu a v režimu on-line vyučování.
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti v ITV
Slaná, Kateřina ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce pojednává o rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti v integrované tematické výuce (ITV). V teoretické části je pozornost věnována počátečnímu vzdělávání, jeho vymezení, metodám výuky čtení, organizačním formám a hodnocení. Práce stručně popisuje vývoj integrované tematické výuky, vysvětluje její pojetí a důležité složky, zároveň je také popsáno využití této výuky na 1. stupni základních škol, především však v prvních ročnících. Část práce je zaměřena i na osobnost žáka mladšího školního věku, na jeho kognitivní a sociální předpoklady pro úspěšný vstup do školy. Výzkumná část je realizována prostřednictvím několika metod. Pozorování výuky přináší vhled do praktického užívání tohoto modelu výuky, dotazníkovým šetřením jsou zjišťovány zkušenosti učitelů a výzkumnou sondou znalosti a dovednosti u tří skupin žáků, kde při zpracovávání dat porovnávám úroveň dílčích rovin počáteční čtenářské gramotnosti u sledované skupiny s ITV se dvěma kontrolními skupinami, které nepropojují učivo na základě tématu. Výzkumná část práce se také věnuje vytvoření metodických materiálů k ITV, které jsou doplněny o informace z realizace a vyhodnocení výsledků, jak přispěla taková výuka k rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti. Z výsledků práce vyplývá, že ITV může být pro rozvoj počáteční čtenářské...
Aktivizační metody a organizační formy na 1. stupni ZŠ
Košatová, Sára ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak učitelé 1. st. ZŠ různými typy metod, zejména aktivizačních podporují žáky v motivaci k učení a jak je aktivizují k učebním výkonům. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje na problematiku aktivizačních metod a organizačních forem z hlediska vymezení pojmu, cílů, hlavních důvodů pro jejich zavádění a klasifikace těchto metod. Druhá kapitola charakterizuje žáka v období mladšího školního věku, jeho potřeby a zájmy, které se snaží učitel naplňovat cíleně skrze výukové metody. Dále pojednává o vztahu mezi motivací a výkonem vedoucí ke splnění výukových cílů. V poslední kapitole je blíže popsána práce učitele s aktivizačními metodami ve třídě, jednotlivá úskalí, která mohou ovlivnit zařazení výukových metod do výuky a činitelé a faktory ovlivňující motivaci žáka ve výuce. V praktické části diplomové práce jsem pomocí kvalitativního výzkumu zjišťovala, jak učitelé 2. a 3. tříd vybrané pražské základní školy využívají různé výukové metody k aktivizaci žáků a následné motivaci k výkonu. Součástí byla i přípravná fáze v podobě akčního výzkumu. Hlavní výzkumné šetření zprostředkovává rozhovory se všemi šestnácti učiteli školy, kteří mají zkušenosti s těmito ročníky, záznamy pozorování několika vyučovacích hodin a dotazníkové šetření pro žáky. Ze získaných dat byly...
Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Kolková, Jiřina ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.
Didaktické formy ve výchově ke zdraví
Bečková, Andrea ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Didaktické formy ve výchově ke zdraví" je členěna na dvě části. Část teoretickou a praktickou. První část - teoretická se věnuje základní terminologii a pojmenování forem a metod výuky. Práce se krátce dotýká i historie výchovy ke zdraví. Druhá část je výzkum zaměřený konkrétně na to, jaké formy a metody výuky využívají ve vyučovacích hodinách učitelé, jak konkrétně je předmět vyučován z hlediska časové dotace na druhém stupni základních škol. V neposlední řadě je zaměřen na bližší charakteristiku učitelů vyučujících tento předmět a jejich dosažené vzdělání a délku praxe. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktické formy, výchova ke zdraví, organizační formy, výukové metody
Kooperativní výuka a rozvoj klíčových kompetencí žáků na 1. stupni ZŠ
Šubrtová, Natálie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá kooperativní výukou a rozvojem kompetence sociální, personální a kompetence k řešení problémů na 1. stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je zjistit, jak kooperativní výuka jako organizační forma přispívá k rozvoji těchto klíčových kompetencí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je založena na zpracování literatury, která je uvedena v závěru práce. Představuje kompetenční model dle RVP, blíže definuje konkrétní kompetence a zabývá se organizačními formami výuky. Více do hloubky představuje kooperativní výuku jako organizační formu. Popisuje roli kooperativní výuky v rozvoji klíčových kompetencí, kompetencí sociálních, personálních a kompetencí k řešení problémů. V praktické části je realizován kvalitativně-kvantitativní výzkum, který je rozdělen do tří částí. První část je věnována kvalitativnímu šetření, zúčastněnému pozorování žáků 2. ročníku. Zaměřuje se na plánování, zrealizování, popsání a zreflektování sérií vyučovacích hodin kooperativní výuky, rozvíjející kompetence sociální, personální a kompetence k řešení problémů. Druhá část doplňuje zúčastněné pozorování o kvantitativní šetření. Jedná se o dotazníky, vyplněné žáky, u kterých se provádělo první výzkumné šetření. Z dotazníků vzešel pohled žáků 2. ročníku na kooperativní výuku a...
Vliv využívaných výukových metod a organizačních forem na oblíbenost biologie a přírodopisu u žáků
Kolesárová, Veronika ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jaké výukové metody a formy učitelé ve svých hodinách biologie / přírodopisu využívají a zda mají tyto využívané výukové metody a formy vliv na oblíbenost biologie / přírodopisu pro žáky. Mezi vedlejší cíle patří zjistit faktory ovlivňující učitelův výběr výukových metod a forem, zjistit nevyužívané způsoby výuky a příčiny jejich nevyužívání. Také je cílem zjistit, zda se liší výuka na nižších gymnáziích a na základních školách. V poslední řadě je vedlejšími cíli porovnat nejen oblíbenost biologie / přírodopisu, ale také oblíbenost jednotlivých využívaných výukových metod a forem u žáků nižších gymnázií a základních škol. Práce zahrnuje nejprve teoretickou část. Ve výzkumné části je popsána metodika sběru dat a metodika vyhodnocování dat. Dále práce zahrnuje výsledky, kterých bylo dosaženo. Z výsledků vyplývá, že v hodinách biologie / přírodopisu převažují monologické a autodidaktické výukové metody a formy. Učitelé jsou limitováni různými překážkami, jako je nedostatek času, materiální vybavení školy, přístup kolegů a vedení školy, složení žáků ve třídě, samotný přístup učitele. U žáků základních škol je vzdělávací předmět oblíbenější než u žáků nižších gymnázií. Avšak obliba výukových metod a forem je u žáků obou typů škol stejná. Pouhý způsob výuky...
Stimulace silových schopností ve fotbale
Bébr, Milan ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název práce Stimulace silových schopností ve fotbale Cíl práce Primárním cíl je rešerše odborné literatury na téma této bakalářské práce. Sekundárním cílem je návrh pohybové intervence na stimulaci silových schopností ve fotbale na poloprofesionální úrovni pro mužskou kategorii. Metody Metoda literární rešerše a následné tvoření návrhů intervenčních programů. Výsledky Hlavním produktem práce je vytvoření ucelených návrhů intervenčních programů v každém období RTC. Tato bakalářská práce by po ověření v praxi mohla být prospěšná pro hráče a trenéry, kteří nemají dostatečné znalosti v oblasti kondičního tréninku. Klíčová slova Organizační formy, kondiční příprava, silové schopnosti, analýza, návrh intervence
Metody a formy vzdělávání nadaných žáků
Staňková, Zuzana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Škrabánková, Jana (oponent) ; Machů, Eva (oponent)
NÁZEV: Metody a formy vzdělávání nadaných žáků AUTOR: Zuzana Staňková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky PedF UK v Praze ŠKOLITEL: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem této disertační práce je komplexně analyzovat všechny významné komponenty, které vstupují do procesu vzdělávání nadaných žáků s účelem pozitivně působit na rozvoj jejich potenciálu. Těmito komponenty jsou výchozí teoretické poznatky, jejichž znalost by měla být součástí odborných kompetencí každého pedagoga. Jedná se zejména o charakteristiku nadaného žáka, definování pojmů talent a nadání, specifikaci motivace nadaného žáka, analýzu modelů nadání, popis procesu pedagogicko-psychologické diagnostiky nadání a legislativních dokumentů vztahujících se k péči o nadané žáky ve školách. Stěžejní část teorie je zaměřena na problematiku úpravy výchovně-vzdělávacího procesu pro potřeby nadaných žáků. Jsou sumarizovány současné pedagogické přístupy k výchově a vzdělávání nadaných žáků. Blíže jsou analyzovány jednotlivé strategie výuky a jejich modifikace, které vycházejí z principu individualizace a diferenciace výuky. Teoretická východiska jsou následně v empirické části systematicky aplikována v akčním výzkumu, který je zaměřen na celkovou modifikaci vzdělávacího procesu pro potřeby výzkumného souboru nadaných žáků konkrétní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.